Jei iki šiol nesiseka sukurti reklamos, kuri generuotų pardavimus, puikiai suprantu kaip jaučiatės. Buvau lygiai tokioje pačioje situacijoje ir bandžiau viską - pradedant nuo Youtube “guru” baigiant Instagram'o reels'ais, kur reikia pakomentuoti ir gauti marketingo gidą, kuris pusiau luptas pusiau skustas, naudos iš jų mažai.
Žvelgiant atgal, sunku ir save suprasti, ko aš tikėjausi iš tokių pamokėlių. Galbūt kažkokios magiškos formulės, kuri būtų įdiegta į smegenis, visai kaip filme "Matrica", kur pagrindiniam veikėjui Neo akimirksniu instaliuojami kovos menų įgūdžiai, kad galėtų pasipriešinti Matricos agentams.
Dėja viskas nėra taip paprasta. Kita vertus tai nėra taip sudėtinga kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Prieš suprantant kas reklamas padaro efektyviomis, pirmiausia reiktų suprasti, ko nederėtų naudoti reklamose ir kaip pasaulis nusirito iki tokio prasto marketingo lygio.
Jeigu Bandote Konkuruoti Mažesne Kaina, Turiu Jums Žinių
Kažkuriame mokymosi procese jums tiesiog buvo įbrukta neefektyvaus marketingo technika ir šiuo atveju visuomet atsiras, kas galės pasiūlyti dar mažesnę kainą. Šis kainų karas veda tik prie bankroto.
Neabejoju jums yra tekę matyti "Coca Cola" reklamas su baltaisiais lokiais Kalėdiniu laikotarpiu. Sunku suprasti kodėl jie švaisto pinigus nieko nepasakančioms reklamoms, bet jeigu turite biudžetą kaip "Coca Cola", ko tik nepadarysi dėl prekinio ženklo žinomumo didinimo.
Šia reklama buvo tikimasi, kad baltieji lokiai geriantys "Coca Cola" padės parduoti jos daugiau. Nežinau kaip Jūs, bet aš pamatęs dietinės "Coca Cola" buteliuką nepagalvodavau,
“Oooo Kalėdinės meškos! Reikia pabandyti.”
Tai tik vienas iš daugybės pavyzdžių kuomet populiarūs brandai naudoja kvestionuotinus marketingo metodus. Dėl milžiniško įmonių dydžio jie gali sau leisti mėtyti mėšlo gabalus į sieną ir jis vis tiek prilips. Jie turi neribotus biudžetus, kuo negali pasigirti didžioji dauguma smulkesnių įmonių.
Šie milžiniški prekių ženklai iškreipė galimybę pamatyti kokios reklamos išties turi įtakos pardavimų augimui ir įkalino mus siaubingo marketingo matricoje.
“Reklamoje būtinai turi būti žinomas veidas”
“Geriausia, kad reklamoje dalyvautų moteris”
“Būtinai turi skambėti populiari melodija”
Ir padėk mums Viešpatie,
“Produktas būtinai turi būti pigus”
Viršuje išvardintos sudedamosios reklamos dalys atlieka pagrindinį vaidmenį, nors yra tik dekoracijos elementai, kurie užgožia pagrindinę reklamos mintį. Prieš pradedant jaudintis koks hitas bus reklamos fone ir kokie influenceriai joje dalyvaus, turėtume koncentruotis į tai, kokią naudą reklama atneš produkto ar paslaugos vartotojui.
Taigi Neo, pasirinksi mėlyną piliulę ar visgi raudoną?
Imk mėlyną, grįžk prie “kuris pasiūlys pigiau lenktynių” ir niekada neuždirbk.
Rinkis raudoną ir aš tave išmokysiu trijų pagrindinių marketingo taisyklių, kurias galėsi pritaikyti bet kur ir pasieksi puikių rezultatų.
Raudona Marketingo Piliulė
Ruošk užrašinę ir neriam gilyn. Štai trys pagrindiniai komponentai sėkmingai marketingo strategijai.
Pirmas elementas : Su kuo mes kalbėsime? Į kokią auditoriją taikomės?
Ko gero pats svarbiausias elementas iš visų trijų - tikslinės auditorijos nusistatymas savo reklamai. Nesvarbu ką jūs parduodate ar kokias paslaugas teikiate, viskam yra savas klientas, tik nuo jūsų priklauso ar pataikysite į jį.
Pritaikyti savo žinutę būtent tai žmonių grupei, kurios jūs ir ieškote, tai yra kertinis akmuo visoms reklamos. Neįmanoma pritaikyti žinutės, kuri aplikuotų į visas žmonių kategorijas.
Turėkite omenyje, kad mes laikomės pagrindinių taisyklių ir ignoruojame išimtis.
Puikus pavyzdys būtų automobilių remonto raktų rinkinys. Tiksliai nežinau koks procentas mechanikų yra vyrai, bet net neabejoju, kad 90% tai tikrai. Taigi mūsų žinutė privalo kreiptis į vyrus. Paprasta, taip?
“Bet kaip moterys mechanikės??”
Jos užima mažąją dalį auditorijos taigi nėra prasmės, kad reklama būtų nukreipta į moteris. Be abejonės, jeigu jos norėtų įsigyti įrankių komplektą, mes tikrai to neuždrausime. Tiesiog dėl to nekeisime savo įvaizdžio ir nesistengsime joms įtikti. Toks pat principas būtų taikomas nagų salonams. Jūs tikrai nesikreipsitę į vyrų auditriją norint parduoti šias paslaugas, nepaisant to, kad gyvename 2024 metais.
Antras Elementas : Ka norite pasakyti? Kokia yra žinutė?
Žinutė reklamoje kurią parduodate turi būti galinga, aiški, intriguojanti, įsimenanti.
Gyvename konkurencingame pasaulyje, pasakytas žodis reklamoje turi kirsti tiesiai į paširdžius.
Reklama negali būti nuobodi, negali būti tokia pat, kaip ir visų kitų, šioje vietoje labai svarbu išsiskirti iš minios.
…Ir jeigu netyčia praleidote mintį aukščiau - jokiu būdu negali būti žodžio “pigiausia”.
Trečiasis elementas : Kaip pasiekti reikiamą auditoriją?
Kai išdirbote pirmus du elementus, laikas galvoti kaip pasiųsti žinią būtent ten, kur reikia. Čia turime gerų naujienų.
Ieškojimas būdų kaip tai padaryti seniau kainavo labai brangiai ne tik piniginiu atžvilgiu, bet ir laiko. Reikėdavo pirkti sąrašus gyventojų su adresais ir siųsti jiems popierinius laiškus su savo reklama.
Gera žinia ta, kad socialiniai tinklai šį procesą gerokai palengvino. Su Meta ir Google pagalba galite nukreipti reklamą kam tik pageidaujate. Ar jie tam tikro mikrorajono gyventojai? Kokio jie amžiaus? Vyrai? Moterys? Kokie jų pomėgiai? Tai išties viską keičianti galimybė. Ko gero nebeliko žmonių kurie nesinaudoja socialiniais tinklais ir tai yra daug ką pasakantis teiginys.
Dar viena gera žinia ta, kad su Google, Meta reklama jūs galite testuoti skirtingas auditorijas tuo pat metu ir įvertinus kuri auditorija jums palankesnė, didinti reklamos apimtis būtent ten. Daugiau rezultatų atneša reklama su antrašte A negu antrašte B? Palikite reklamą A ir pakeitus B reklamos antrašte bandykite pranokti reklamą A.
Šį procesą kartokite. Štai taip reikia leisti reklamas, kurios jums sugeneruos žymiai daugiau pardavimų nei kada nors ankščiau.
Sveikas Atvykęs Į Tikrąjį Pasaulį Neo
Dabar laikas pritaikyti šiuos pagrindinius elementus Jūsų reklamai ir pradėti veikti!